دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی؛ محکومیت یک شهروند به ۵ سال حبس

حکم محکومیت یک زندانی سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه که اواخر شهریورماه سال جاری در شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بود، توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدید استان آذربایجان غربی عیناً تأیید شد. این شهروند از ۳ ماه پیش در زندان به سر می‌برد و در طی مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم محکومیت ۵ سال حبس تعزیری “اسلام مصطفای” شهروند سنی مذهب و از اهالی روستای میرآباد شهرستان ارومیه که اکنون در زندان ارومیه تحمل حبس می‌کند، توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عیناً تأیید شد.

یک منبع مطلع با بیان اینکه آقای مصطفای پس از بازداشت به مدت ۱۷ روز در سلول افرادی وزارت اطلاعات نگهداری شده است، به گزارشگر هرانا گفت: “وی اکنون در بند ۱۲ زندان ارومیه تحمل حبس می‌کند و پیش از این توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه که جلسه دادرسی آن اواخر شهریورماه برگزار شده بود، به اتهام “عضویت در گروه‌های سلفی” به ۵ سال حبس محکوم شد. حکم محکومیت ۵ ساله ایشان نهایتاً با اعتراض به رأی صادره توسط شعبه ۱۳ دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی عیناً تأیید شد و امروز یکشنبه به وی ابلاغ شده است”.

به گفته این منبع مطلع، این زندانی طی مراحل دادرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است