شکایت محمدرضا شجریان از صدا و سیما به دادگاه تجدیدنظر رفت

شکایت محمدرضا شجریان، از صدا و سیما برای رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایرنا، محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع محمدرضا شجریان روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: “با توجه به محاکمه غیابی یکی از متهمان پرونده، حکم دادگاه از طریق انتشار آگهی ابلاغ شد و به همین خاطر ارسال پرونده به دادگاه تجدیدنظر، زمان برد”.

این وکیل دادگستری اظهار داشت: “بر همین اساس و با توجه به سپری شدن موعد قانونی در ابلاغ حکم از طریق آگهی، به تازگی پرونده با اعتراض موکلم به حکم دادگاه بدوی که شکایت او را از صدا و سیما به خاطر پخش بدون مجوز آثارش رد کرده، به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شده است”.

آقاسی با بیان اینکه هنوز پرونده در دادگاه تجدیدنظر تعیین شعبه نشده است افزود: “باید ببینیم دادگاه تجدیدنظر پس از تعیین شعبه، وقت رسیدگی تعیین می کند یا بدون حضور طرفین دعوا، تصمیم می گیرد”.

گفتنی است که پیشتر وکیل مدافع محمدرضا از اعتراض به رای صادره مبنی بر بی‌حقی موکلش در پرونده شکایت از صدا و سیما به دلیل پخش بدون اجازه آثار این استاد آواز ایران خبر داده بود و افزود: “جالب بود که قاضی شعبه در این جلسه بسیار محترمانه رفتار کردند و انکار کردند که من «ها ها ها» نگفته‌ام. با ایشان گفت‌وگویی داشتیم و من اعتراض را ثبت کردم. منتظر هستم که پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شود”.

لازم به یادآوری است که روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۹۷، خبر آمد که وکیل مدافع محمدرضا شجریان از ابلاغ حکم دادگاه کارکنان دولت درباره شکایت موکلش از صداوسیما خبر داده و گفته است: “دادگاه، شکایت شجریان مبنی بر پخش بدون مجوز آثارش را در صداوسیما رد کرده و گفته انتشار این آثار در رسانه ملی موجب شهرت شجریان شده و به زیان او نبوده است!”

همچنین شهرام ناظری در واکنش به حکم دادگاه شکایت محمدرضا شجریان از صداوسیما که در آن آمده است «انتشار این آثار در رسانه ملی موجب شهرت شجریان شده و به زیان او نبوده است!»، گفته بود که “صداوسیما شاید بتواند افرادی بی‌مایه را عَلَم کند ولی یک هنرمند سطح بالا نیازی به این چیزها ندارد و می‌تواند با یک نوار یا یک سی‌دی کارش را بکند”.