رویا صغیری به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد

رویا صغیری، دانشجوی دانشگاه شهید مدنی تبریز و از بازداشت شدگان اعتراضات دی‌ماه سال گذشته که در تاریخ ۳ شهریورماه سال جاری جهت تحمل حبس به زندان تبریز منتقل شده بود، عصر روز گذشته به مرخصی ۵ روزه اعزام شد. وی پیشتر توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به بیست و سه ماه حبس تعزیری محکوم و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تائید شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عصر روز شنبه ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۷، رویا صغیری، دانشجوی دانشگاه تبریز و زندانی محبوس در زندان تبریز به مرخصی ۵ روزه اعزام شد. 

خانم صغیری، در تاریخ ۳ شهریورماه سال جاری جهت گذراندن دوران محکومیت خود به زندان تبریز منتقل شده بود.

هرانا پیشتر در تاریخ ۲۰ تیرماه سال جاری از تائید حکم ۲۳ ماه حبس تعزیری وی در دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی خبر داده بود.

رویا صغیری پیش‌تر در شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهامات “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “توهین به رهبری” با استناد به مواد ۵۰۰ و ۵۱۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ و مواد ۱۳۴و ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، با توجه به عدم سابقه کیفری، به ۸ ماه حبس تعزیری از بایت تبلیغ علیه نظام و ۱۵ ماه حبس تعزیری از بابت توهین به رهبری محکوم شده بود.

این دانشجوی دانشگاه تبریز در پرونده‌ای دیگر در شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری تبریز به ریاست قاضی وطن‌خواه به اتهام “اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمع غیرقانونی” و “ظاهر شدن در انظار عمومی بدون حجاب شرعی از طریق برداشتن روسری خود در خیابان” به یک سال حبس تعلیقی و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده بود.