احضار چند فعال سیاسی اصلاح طلب به دادگاه انقلاب گلستان

سیدرضا سیدحسینی دادستان گرگان گفت که با دریافت گزارش‌هایی از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان افرادی طی چند روز گذشته به این دادسرا احضار شدند که هر یک به نوعی در جریان حوادث سال ۸۸ وابستگی و نقش داشتند. سیدحسینی بدون توضیح جزئیات گفت “در این رابطه عده دیگری که به نوعی وابستگی و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با این جریان داشتند تذکر جدی دریافت کردند”. گفته می‌شود طی روزهای اخیر برخی فعالان سیاسی از جمله مصطفی تاج‌زاده و “فخرالسادات محتشمی‌پور” به استان گلستان سفر داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، سیدرضا سیدحسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: “این افراد طی روزهای اخیر در سطح استان گلستان تحرکاتی را انجام داده بودند و موضوع احضار در همین ارتباط بوده است”.

وی بدون توضیح جزئیات گفت: “در این رابطه عده دیگری که به نوعی وابستگی و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم با این جریان داشتند تذکر جدی دریافت کردند اما هیچکس بازداشت نشده است”.

دادستان گرگان اضافه کرد: “در روزهای گذشته یکی از فعالین با حضور در استان گلستان با برخی از گروه ها و جریان های سیاسی اقدام به برگزاری جلسات محفلی در منزل فرد و افرادی داشت که متولیان اصلی محافل مرتبط به دادسرا احضار شدند”.

حسینی تصریح کرد: “در صورت تکرار و مواجه شدن با چنین مواردی در استان گلستان مدعی العموم مطابق قانون ورود و عندالزوم برخورد خواهد داشت”.

گفته می شود طی روزهای اخیر برخی فعالان سیاسی از جمله “مصطفی تاج زاده” و “فخرالسادات محتشمی‌پور” به استان گلستان سفر داشته‌اند.

مصطفی تاجزاده زندانی سیاسی سابق و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب و حزب مشارکت پیش‌تر به شعبه ۴ بازپرسی قزوین احضار شد. این فعال سیاسی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه طی یادداشتی از این احضار خبر داد و “سخنرانی خود در منزل آیت‌الله قوامی” را دلیل تشکیل پرونده جدید دانست.

لازم به یادآوری است، مصطفی تاج‌زاده پس از انتخابات سال ۸۸ به اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۶ سا حبس محکوم شده و این حکم در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید شد.

آقای تاج‌زاده همچنین در ایام حبس به دلیل نامه نگاری‌های انتقادی به رهبر ایران از درون زندان، با شکایت سپاه پاسداران، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به یک سال حبس محکوم شد. وی نهایتا پس از ۷ سال با پایان دوران حبس، در تاریخ ۱۵ خردادماه ۱۳۹۵ از زندان آزاد شد.

وی در آذرماه سال گذشته نیز با شکایت دادستان تهران به دادگاه احضار شد.