مرگ ۱ کارگر ساختمانی در سایه فقدان ایمنی کار/ طی ماه اخیر ۵ کارگر بر اثر گردو تکانی کشته شدند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط از ساختمان نیمه‌کاره خبر داد. وی همچنین گفت که طی ماه اخیر در فصل گردو تکانی ۵ کارگر در استان همدان به علت سقوط از درخت گردو کشته شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ یک کارگر بر اثر سقوط از ساختمان نیمه‌کاره در میدان بعثت شهر همدان خبر داد. وی همچنین گفت که ۵ کارگر در استان همدان در فصل گردو تکانی کشته شدند.

دکتر علی‌احسان صالح با اعلام این خبر افزود: “روز گذشته (شنبه ۲۸ مهر) ساعت ۱۷ کارگری ۴۲ ساله از طبقه چهارم ساختمان نیمه‌کاره‌ای واقع در میدان بعثت سقوط کرده و پس از انتقال به بیمارستان بعثت در ساعت ۲۲ فوت کرد.”

وی با اشاره به افزایش آمار فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سالجاری، از مرگ ۱۸ نفر بر اثرحوادث ناشی از کار در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸ مرد و در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ مرد بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند که نشان‌دهنده رشد ۳۸ درصدی است.

صالح اظهار کرد: “در نیمه نخست امسال ۲۱۶ نفر در استان بر اثر حوادث ناشی از کار مجروح شده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است”.

وی شمار مجروحان ناشی از حوادث کار در مدت مشابه سال گذشته را ۲۲۸ نفر برشمرد و افزود: “تعداد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۹۶، ۲۹ نفر و تعداد مجروحان ۴۳۹ نفر بوده است.”

مرگ بر اثر گردوتکانی

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان در ادامه از مرگ فردی از اهالی روستای سادات‌آباد شهرستان تویسرکان خبر داد و گفت: “۱۰ روز پیش مردی ۵۶ ساله به علت سقوط از درخت گردو در بیمارستان بعثت همدان بستری می‌شود که متأسفانه روز گذشته به علت شدت جراحت فوت می‌کند”.

وی گفت که در فصل گردو تکانی یک مردی ۴۹ ساله از اهالی نهاوند هم در حین گردوتکانی از درخت سقوط کرده و  پس از انتقال به بیمارستان، در آنجا فوت می‌کند.

صالح یادآور شد: “در همین مدت یک مرد ۵۳ ساله در روستای انجلاس شهر همدان از درخت گردو سقوط کرده و قبل از رسیدن به بیمارستان بعثت جان می‌سپارد”.

وی بیان کرد: “طی ماه اخیر یک مرد ۴۰ ساله در روستای یلفان شهر همدان و مرد ۴۸ ساله در روستای دولائی نیز از توابع شهرستان تویسرکان بر اثر سقوط از درخت در حین گردوتکانی جان باختند”.