اعتصاب غذا و داروی رضا سیگارچی/ تداوم اعتصاب غذای ۶ تن دیگر از دراویش گنابادی زندانی

رضا سیگارچی، درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ از روز شنبه ۲۸ مهرماه دست به اعتصاب غذا و دارو زد. خواسته این درویش زندانی رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب دراویش گنابادی)، آزادی زنان درویش زندانی، تجمیع زندانیان درویش در یک بند و بازگرداندن عباس دهقان به زندان تهران بزرگ عنوان شده است. همچنین شش درویش گنابادی دیگر که پس از حمله هفتم شهریورماه گارد زندان به زندانیان درویش دست به اعتصاب غذا زده بودند، کماکان در اعتصاب به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، رضا سیگارچی، درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ در حمایت از سایر دراویش گنابادی دست به اعتصاب غذا و دارو زد.

خواسته این درویش زندانی از این اعتصاب رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب دراویش گنابادی)، آزادی زنان درویش زندانی، تجمیع زندانیان درویش در یک بند و بازگرداندن عباس دهقان به زندان تهران بزرگ عنوان شده است.

آقای سیگارچی از بیماری قلبی رنج می‌برد و در هفته گذشته در بیمارستان امام خمینی تهران بستری و تحت عمل آنژیوگرافی قرار گرفته بود.

صالح‌الدین مرادی، مجتبی بیرانوند، محمدرضا درویشی، سعید سلطانپور و علی محمدشاهی پنج درویش محبوس در زندان تهران بزرگ نیز پس از حمله هفتم شهریور گارد زندان به زندانیان درویش، کماکان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

عباس دهقان دیگر درویش گنابادی که از تاریخ ۱۱ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده بود نیز کماکان در اعتصاب غذا بسر می‌برد.

لازم به یادآوری است، آقای دهقان صبح روز یکشنبه ۹ مهرماه پس از اعزام به دادگاه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد اما ساعاتی بعد مجددا او را از زندان خارج کرده و به بند ۲-الف سپاه در زندان اوین منتقل کردند.

این دروایش زندانی همگی از بازداشت‌شدگان واقعه گلستان هفتم هستند.

گلستان هفتم به وقایعی گفته می‌شود که از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال گذشته با حضور پرتعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی آغاز شد، حضوری که با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

درحالی‌که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت‌شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی‌ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می‌کند.