مرگ ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار

طی روز گذشته و امروز، ۲ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، مورخ ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۷، یک کارگر در مناطق روستایی شهر بجنورد بر اثر سقوط از درخت جان خود را از دست داد.

سرهنگ علی پاکدل (رئیس پلییس شهرستان بجنورد) در خصوص جزئیات این حادثه گفت: “متاسفانه یک کارگر مرد ۲۷ بجنوردی به علت سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد”.

پاکدل افزود: “این کارگر در یکی از روستاهای حاشیه شهر بجنورد در حال تکان دادن گردو بوده که از بالای درخت به پایین سقوط می‌کند و به علت شدت جراحات وارده در دم فوت می‌شود”.

ریزش چاه؛ مرگ مقنی بر اثر ریزش چاه در پیشوا

به گزارش صدا و سیما مورخ ۱ مهرماه ۱۳۹۷، مسئول آتش نشانی پیشوا از مرگ یک مقنی بر اثر ریزش چاه در شهرستان پیشوا خبر داد.

اصغری درباره جزئیات این حادثه گفت: “ساعت ۷:۳۰ امروز در پی اعلام خبر گرفتار شدن یک مقنی در چاه، ماموران آتش‌نشانی پیشوا و ورامین، اورژانس و عوامل انتظامی به محل حادثه در هاشم آباد اعزام شدند”.

وی افزود: “با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد در منزلی مسکونی ،کارگری در حال حفر چاه بود که بدنه چاه ناگهان ریزش کرده و مرد مقنی ۴۷ ساله را در چاه گرفتار کرده بود”.

مسئول آتش نشانی پیشوا گفت: “آتش‌نشانان به سرعت با انجام ایمن‌سازیهای لازم، مرد گرفتار را بعد از ساعت ها تلاش ساعت ۱۵ از چاه خارج کردند و وی را تحویل عوامل اورژانس دادند”.

بر اساس اعلام نظر اورژانس، در این حادثه مقنی میانسال جان خود را از دست داد.