انتقال دستکم ۵ زندانی به سلول‌های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام در زندان رجایی شهر

طی روزهای گذشته دستکم ۵ زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. این زندانیان عمدتا از بابت قتل به اعدام محکوم شده‌اند و در صورت عدم رضایت اولیای دم بزودی اعدام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته تا امروز سه‌شنبه ۶ شهریورماه ۱۳۹۷، دستکم ۵ تن از زندانیان محبوس در اندرزگاه‌های مختلف زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول‌های انفرادی منتقل شدند.

هویت ۲ تن از این زندانیان به نام‌های “مجتبی اسدی” از اندرزگاه ۳ و “شمسعلی عبداللهی” از اندرزگاه ۱۰ توسط هرانا احراز شده است.

هویت سایر افراد کماکان توسط هرانا در دست بررسی است.

اتهام اکثر منتقل شدگان قتل عمد گزارش شده است.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که اصطلاحاً آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶  تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) دست کم ۳۲۲ شهروند اعدام شدندو ۲۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۲۳ حکم اعدام که در ملأعام بوده است.