شیراز؛ ۱۰ مربی عرفان حلقه دستگیر شدند

۱۰ نفر از مربیان عرفان حلقه در شیراز توسط سازمان اطلاعات سپاه فجر فارس دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تابناک، در شیراز ۱۰ نفر از مربیان عرفان حلقه توسط سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و با هماهنگی مقام قضایی بازداشت و روانه زندان شدند.

بنابر این گزارش این افراد به اتهام “برگزاری کلاس‌های مخرب اعتقادی و همکاری و ترویج فرقه انحرافی عرفان حلقه” تحت پیگیرد قضایی بوده، که به دلیل “برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های غیرقانونی” بازداشت شده‌اند.

محمدعلی طاهری

محمد‌علی طاهری بنیانگذار «عرفان کیهانی» یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام آقای طاهری بود که در مرتبه نخست، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، بنیانگذار عرفان حلقه را مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.

سپس پرونده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به عنوان شعبه هم‌عرض ارجاع شد که این شعبه نیز طاهری را به اعدام محکوم کرد اما دیوان عالی کشور، بار دیگر حکم صادره را نقض کرد تا پرونده مجدداً در دادگاه هم‌عرض بررسی شود.

پرونده برای مرتبه سوم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی مورد بررسی قرار گرفت که این بار دادگاه متهم را به پنج سال حبس محکوم کرد.