مصدومیت ۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

امروز پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۳ کارگر مصدوم شدند. ایران درزمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، مورخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت که بر اثر انفجار یک شیء نامعلوم در مشهد و انتشار گاز آن ۲۰ شهروند و ۲ آتش نشان دچار مصدومیت شدند.

آتشپاد دوم مهدی رضایی بعدازظهر پنج شنبه ۱۱ مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: “ظهر امروز (پنج شنبه) حادثه انفجار در منطقه چمن مشهد به آتش نشانی اعلام و به سرعت تیم های آتش نشانی به محل اعزام شدند”.

وی افزود: “در این حادثه فرد ضایعات جمع کن هنگام جابجایی ضایعات به شیء ناشناخته برخورد کرده که هنگام بررسی و دستکاری، این شیء دچار انفجار شده و موجب انتشار گازی ناشناخته می شود”.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: تیم شیمیایی آتش نشانی مشهد به سرعت به محل اعزام شدند و فرد ضایعات جمع کن که دچار سوختگی جزئی شده بود به همراه ۱۹ نفر از افرادی که در اطراف این محل در معرض این گاز قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند.

رضایی تصریح کرد: “دو آتش نشانان نیز که در معرض گاز متصاعد شده قرار گرفته بودند به بیمارستان منتقل شدند و شیء برای شناسایی به آزمایشگاه منتقل شد و محیط پس از ایمن سازی به عوامل انتظامی تحویل داده شد”.
قطع دست کارگر۲۰ ساله‌ در یک کارگاه کوره‌پزی

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، مورخ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷، روابط عمومی سازمان اورژانس کشور خبر داد: “حوالی ظهر امروز یک مصدوم توسط اورژانس هوایی قزوین به بیمارستان امام خمینی تهران انتقال داده شد”.

ظهر امروز ۱۱ مرداد ۹۷ حوالی ساعت ۱۰ کارگر ۲۰ ساله‌ای در یک حادثه در کارگاه کوره‌پزی در قزوین دچار قطع دست از ناحیه بازو توسط دستگاه برش شد.

به علت حساس بودن حادثه بلافاصله یک فروند بالگرد از اورژانس هوایی قزوین به محل حادثه اعزام شد و پس از اقدامات درمانی اولیه مصدوم توسط بالگرد از قزوین به استان البرز انتقال و سپس توسط یک فروند بالگرد دیگر از اورژانس هوایی تهران از استان البرز به بیمارستان امام خمینی تهران انتقال داده می‌شود.