مرگ و مصدومیت ۳ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته و امروز، در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱ کارگر کشته و ۲ کارگر مصدوم شدند. ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تنسیم، مورخ ۱۴ تیر ۱۳۹۷، امروز دو کارگر ساختمانی در اثر سقوط به داخل گودالی به عمق ۱۴ متر مصدوم شدند.

ساعت ۱۰:۱۹ صبح امروز در پی تماس کارگران با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و اطلاع‌ رسانی سقوط دو نفر به داخل یک زمین گودبرداری شده، بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران نیروهای عملیات ایستگاه ۸۷ و گروه امداد و نجات ایستگاه ۳۸ (نجات پنج) این سازمان را به محل حادثه در بلوار ابراهیم‌آباد اعزام کرد.

داود قلی‌زاده؛ معاون منطقه چهار عملیات درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: “داخل پروژه خط انتقال آب که بصورت شخصی اداره می‌شد، پیمانکاران اقدام به گودبرداری در زمینی به عمق ۱۴ متر کرده بودند”.

وی ادامه داد: “به دلیل شرایط ناایمن محیط، دو نفر از کارگران (۴۰ و ۴۲ ساله ایرانی) که مشغول انتقال لوازم و تجهیزات به عمق این محل بودند به طور ناگهانی از ارتفاع ۱۴ متری سقوط کرده و دچار مصدومیت شدید شده بودند”.

معاون منطقه چهار عملیات خاطرنشان کرد: “آتش‌نشانان و نجاتگران بلافاصله، خود را به مصدومان حادثه‌ دیده رسانده و همزمان با ایمن‌سازی محل، اقدامات لازم و کمکهای اولیه را تا رسیدن عوامل اورژانس انجام دادند”.

بنابر اعلام پایگاه خبری ۱۲۵؛ نیروهای عملیات پس حضور عوامل اورژانس، مصدومان را تحویل داده و با ارائه تذکرات ایمنی به کارگران و پیمانکار پروژه، مأموریت خود را پایان دادند.

جسد دومین کشته آتش‌سوزی جاده مخصوص کرج پیدا شد

به گزارش فارس، مورخ ۱۲ تیر ۱۳۹۷، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: “در اثر آتش‌سوزی روز ۱۱ تیرماه در کارخانه مواد شیمیایی واقع در کیلومتر ۱۸ جاده مخصوص کرج دو نفر تاکنون جان خود را از دست دادند”.

جلال ملکی در این خصوص اظهار داشت: “در اثر آتش‌سوزی روز گذشته در کیلومتر ۱۸ جاده مخصوص کرج ۷ ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شده بودند و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند”.

وی ادامه داد: “پس از آنکه آتش خاموش شد عملیات جستجو برای پیدا کردن متوفیان احتمالی آغاز شد دو در ساعات اولیه روز گذشته مشخص شد که یک نفر جان خود را از دست داده است و در ادامه عملیات جستجو در بامداد امروز جسد فرد دیگری پیدا شد که کاملا سوخته بود”.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران خاطرنشان کرد: “عملیات جستجو همچنان در محدوه این کارخانه ادامه دارد و تا ساعاتی دیگر آتش‌نشانان این کارخانه را به مالکین تحویل و محل حادثه را ترک می‌کنند”.