۱۰ هزار نفر در میدانی در نیویورک علیه توافق با ایران تظاهرات کردند. بیشتر آن‌ها از حامیان اسرائیل بودند. تظاهرکنندگان می‌گفتند به ایران اعتماد ندارند.

 

 

چندین هزار معترض دیروز در «میدان تایمزِ»‌ نیویورک گرد آمدند تا خواهان رای نه کنگره به توافق هسته‌ای با ایران شوند.

جمعیت پشت موانع موقتی(باریکادهای) پلیس جمع شده بود و شعار «توافق را بکشید!» وسیعا شنیده می‌شد.

این تظاهرات «گردهمایی برای توقف ایران» نام گذاشته شده بود و به گزارش «آسوشیتد پرس»، بیشتر شرکت‌کنندگان در آن حامیان اسرائیل بودند گرچه سازمان‌دهندگان اصرار داشتند بگویند گستره وسیعی از مذاهب و اعتقادات سیاسی در آن حاضر بوده‌اند.

آلن درشوویتز، وکیل معروف یهودی، گفت «به عنوان یک لیبرال دموکرات» با توافق مخالف است و اوباما را متهم کرد که با رسیدن به توافق بدون نظر کنگره، دموکراسی را زیر پا گذاشته است.

پیتر کینگ، نماینده مجلس و رئیس سابق کمیته امنیت ملی مجلس، گفت پس از شرکت در جلسه‌ای خصوصی با جان کری، وزیر خارجه، همچنان معتقد است که این توافق به نفع آمریکا نیست.

کینگ گفت این‌که اوباما توافق را پیش از رای کنگره به سازمان ملل فرستاده «غلط و خودخواهانه» بوده است و اعلام کرد علیه آن رای می‌دهد.

بعضی از تظاهرکنندگان به رسانه‌ها گفتند به ایران اعتماد ندارند و معتقدند این کشور راهی برای ساختن سلاح هسته‌ای پیدا می‌کند.

عدم حضور سناتور چاک شومر نیز مورد توجه مردم قرار گرفت و بعضی‌ها شعار می‌دادند: «چاک کجاست؟»

این سناتور نیویورک دیشب در واشنگتن بود. او گفت پیش از تصمیم در مورد چگونگی رای دادن می‌خواهد با کارشناسان از هر دو طرف صحبت کند.

به تخمین سازمان‌دهندگان ۱۰ هزار نفر در تظاهرات دیروز شرکت کردند.