علیزاده طباطبایی: پرونده محمدعلی طاهری به شعبه ۳۶ تجدیدنظر ارجاع شد

محمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه گفت که پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است. گفتنی است که علیزاده‌طباطبایی ۱۹ اسفند ماه ۹۶ از صدور حکم ۵ سال حبس برای محمدعلی طاهری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب خبر داده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از تسنیم، پرونده محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه که در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس محکوم شده، برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر ارجاع شد.

سیدمحمود علیزاده طباطبایی وکیل مدافع محمدعلی طاهری با اعلام این خبر گفت که پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده اما هنوز تعیین وقت نشده است.

محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه پس از اینکه در تاریخ ۲۹ اسفندماه سال گذشته با تودیع وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شده بود، روز یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷، بدون دستور قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

لازم به یادآوری است، محمدعلی طاهری بنیانگذار گروه عرفان حلقه با وجود اینکه بیش از ۲ سال پس از پایان حبس ۵ ساله پیشین خود در زندان مانده بود، روز شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام “افساد فی‌الارض” مجددا به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

طی سال‌های گذشته بارها از حضور وکلای آقای طاهری توسط قاضی دادگاه جلوگیری شده بود و با این رویه روند دادرسی در چند نوبت به درخواست محمدعلی طاهری مبنی بر اینکه بدون حضور وکیل مدافع در جلسه‌ی دادگاه حاضر نمی‌شود جلسات تشکیل نشد و مدت‌ها به تعویق افتاده بود.

آقای طاهری پیش از این در اعتراض به “عدم تائید وکلای خود از سوی دادگاه و ادامه‌ی حبس غیرقانونی‌اش” از روز ۱۸ بهمن‌ماه تا ۲ اسفند سال گذشته دست به اعتصاب غذا زده بود.