مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی: ۵۰ درصد کودک کار ارومیه سابقه یک بار کودک آزاری داشته‌اند

سعید فریور مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت که در سال گذشته ۲۶۶ کودک کار و خیابانی در سطح شهر ارومیه جمع آوری شد. فریور درخصوص سابقه کودک آزاری کودکان کار جمع آوری شده اظهار کرد “از این تعداد ۱۲۳ کودک سابقه یک بار کودک آزاری و۲۱ کودک بیش از چندنوع سابقه کودک آزاری داشته اند. ۵۵ درصد کودکان کار جمع آوری شده به عبارتی ۱۴۸ کودک دانش آموز مقطع ابتدایی و ۲۵ کودک نیز ترک تحصیل کرده‌اند”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، سعید فریور در جلسه کارگروه سازماندهی متکدیان وکودکان کار استان که در محل سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد افزود: “در سال گذشته ۲۶۶ کودک کار و خیابانی بین ۷ تا ۱۴ سال در ارومیه جمع آوری شد که از این تعداد یک کودک غیرایرانی بود”.

فریور با اشاره به اینکه کودک کار به فردی گفته می شود که با والدین خود زندگی میکند ولی مشغول به کار هم است اظهار کرد: “از تعداد کودکان کاری که درسال گذشته توسط بهزیستی در ارومیه جمع آوری شده، ۷۰درصد کنار خانواده زندگی می کردند و فقط ۵ نفر ازآنها هردو والدین خود را از دست داده بودند”.

فریور درخصوص سابقه کودک آزاری کودکان کار جمع آوری شده تصریح کرد: “از این تعداد۱۲۳ کودک سابقه یک بار کودک آزاری و۲۱ کودک بیش از چندنوع سابقه کودک آزاری داشته اند. ۵۵ درصد کودکان کار جمع آوری شده به عبارتی ۱۴۸ کودک دانش آموز مقطع ابتدایی و ۲۵ کودک نیز ترک تحصیل کرده‌اند”.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی به کمک های هزینه های که برای تحصیل کودکان کار ارومیه درسال گذشته اختصاص یافته اشاره کرد وگفت: “طی سال گذشته ۵۵ میلیون تومان برای کمک هزینه درمان و تحصیل کودکان کار مددجو تعلق گرفت”.

فریور خاطرنشان کرد: “در طرح مهرانه درسال گذشته ۵۰ میلیون تومان برای حمایت ازتحصیل۱۶۷ کودک مددجو نیازمند و بازمانده از تحصیل در مهرماه پرداخت شد. در طرح عیدانه در اسفند سال گذشته برای ۲۵۰ نفر به مبلغ۱۸۰ هزارتومان برا ی هر نفر عیدی پرداخت شد”.

وی ادامه داد: “در سال گذشته علاوه برارومیه در خوی و بوکان ۳۰ کودک کار شناسایی و سازماندهی شد”.

فریور به مشکلات بهزیستی استان اشاره کرد و گفت: “عدم همکاری کمیته امداد در رسیدگی به کودکان کار، عدم همکاری پزشک متخصص، عدم اطلاع رسانی در صورت مشاهده کودک آزاری و عدم تامین فضای فیزیکی برای آموزش کودک و خانواده ها از جمله مشکلات است”.