صدور احکام زندان برای سه تن از بازداشت شدگان دیماه در قم / سند

فرزاد صحرایی، علی عبادی و حسن بدیعی که در جریان اعتراضات سراسری دی ماه در شهر قم بازداشت شده بودند، به ترتیب به ۲ سال حبس، ۱۰ سال حبس و ۲ سال حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرزاد صحرایی، علی عبادی و حسن بدیعی سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری دی ماه در شهر قم به ترتیب به ۲ سال حبس، ۱۰ سال حبس و ۲ سال حبس محکوم شدند.

یک منبع آگاه در این خصوص به هرانا گفته است: فرزاد صحرایی، اواسط دی‌ماه سال گذشته، در ایام اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی مقابل منزل خود در قم همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از چند روز بازجویی همراه با ضرب و شتم به بند ۱۲ زندان لنگرود منتقل شد.

در زمان انتقال آقای صحرایی به بند ۱۲ زندان لنگرود، این بند جهت نگهداری معترضین بازداشت شده تخلیه شده بود و حدود ۷۰ نفر از بازداشت شدگان به این بند و تعدادی نیز به مکان‌های دیگر از جمله بازداشتگاه سپاه منتقل شدند. پس از آن تعدادی با تودیع وثیقه آزاد شدند اما از سرنوشت دیگر بازداشت شدگان کماکان اطلاعی در دست نیست”.

این منبع مطلع در ادامه گفت: “آقای صحرائی در شعبه اول دادگاه انقلاب دادگستری استان قم توسط دادگاه انقلاب قم به ریاست قاضی قاسمی در دو جلسه دادگاه چند دقیقه‌ای محاکمه شد و پس از آن برای وی به ترتیب قرار وثیقه ۳۰۰، ۱۰۰ و ۷۰ میلیون تومانی صادر شد اما در نهایت پذیرفته نشد. در نهایت قاضی دادگاه وی را به دو سال حبس محکوم کرد که پس از تسلیم به رای ۴ ماه از آن کسر شد.”

این منبع مطلع در پایان گفت: “دو تن دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات دی ماه به نام‌های “علی عبادی” و “حسن بدیعی” نیز به ترتیب به ۱۰ سال حبس (که با اعمال ماده ۱۳۴ معروف به تجمیع احکام، ۵ سال از آن قابلیت اجرایی دارد) و ۲ سال حبس محکوم شدند.

آقای عبادی بدون اینکه هم اکنون در زندان لنگرود قم در حال تحمل حبس ۵ ساله خود است. آقای بدیعی و صحرایی که هر به ۲ سال حبس محکوم شده اند بزودی راهی زندان خواهند شد”.