یکی از معترضان بازداشت شده دلگانی با قید وثیقه آزاد شد

رضا عبداللهی از معترضان دلگانی که بهمن ماه سال گذشته، مقابل پاسگاه دلگان تجمع کرده و اخیرا بازداشت شده بود، طی روز گذشته با قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، رضا عبداللهی فرزند ملا دین محمد، که ده روز پیش توسط ماموران نیروی انتظامی دلگان بازداشت شده بود روز گذشته با قید وثیقه آزاد شد.

رضا عبداللهی

رضا عبداللهی از جمله کسانی بوده که بهمن ماه ۹۶ در مقابل پاسگاه دلگان تجمع کردند و از میان جمعیت عده‌ای به سمت پاسگاه سنگ اندازی کرده بودند.

علت سنگ‌اندازی “هتک حرمت و تیراندازی و زخمی کردن زنان خانه یکی از معتمدان طایفه بامری توسط ماموران پاسگاه دلگان” عنوان شده است.

لازم به یادآوری است که روز پنجشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷، ماموران پاسگاه دلگان پس از تعقیب “مسلم بامری” یکی دیگر از تجمع کنندگان در مقابل پاسگاه دلگان در حالیکه به همراه برادرش “حمزه بامری”، خواهر زاده سه ساله اش “حسنا بامری” و دوستش “یعقوب بامری” در پمپ بنزین مهر دلگان بود به سمت آنها آتش گشودند و هر چهار نفر را کشتند.

گفته می شود تعداد دیگری از جوانان دلگانی که بهمن ماه ۹۶ در واقعه سنگ انداختن به سمت پاسگاه مشارکت داشتند تحت تعقیب ماموران قرار گرفتند.

شهرستان دلگان از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان است.