موسی جوادی با تودیع وثیقه آزاد شد

موسی جوادی از فعالان فضای مجازی که در رابطه با اعتراضات سراسری اخیر موسوم به “اعتراضات دیماه” بازداشت شده بود با تودیع وثیقه تا زمان برگزاری دادگاه از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، موسی جوادی از فعالان فضای مجازی که در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۶ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بود دیروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۹۷ با قید وثیقه و تا زمان برگزاری دادگاه از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.

یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر هرانا گفت: “آقای جوادی دیروز عصر با قید وثیقه ۳۵۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد”

موسی جوادی از فعالان فضای مجازی است که در تاریخ ۱۸ بهمن‌ماه ۹۶ در رابطه با اعتراضات سراسری اخیر موسوم به “اعتراضات دیماه” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بود.

آقای جوادی صبح روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۹۷ مجدداً به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شد و عصر همان روز پس از طی مراحل بازجویی به زندان مرکزی اردبیل بازگشت.

هرانا پیش‌تر در گزارشی از انتقال مجدد آقای جوادی از زندان مرکزی اردبیل به اداره اطلاعات این شهر شهر خبر داده بود.

موسی جوادی پیش‌تر پس از یک‌ماه بازجویی در اداره اطلاعات به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بود.

این شهروند اردبیلی، پس از بازداشت مدت ۱۸ روز را در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات اردبیل نگهداری شده بود.

پیش‌تر یک منبع نزدیک به آقای جوادی به گزارشگر هرانا گفته بود: “موسی جوادی، فرزند جواد، متولد ۱۳۴۶، کارمند دولت است که به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق فعالیت در گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی مورخ ۱۸ بهمن‌ماه سال جاری توسط اداره اطلاعات اردبیل بازداشت شد و مدت ۱۸ روز تحت فشارهای روحی و روانی شدید در سلول انفرادی بازداشتگاه اداره اطلاعات به سر برد. در ایام بازداشت علیرغم پیگیری‌های خانواده و نزدیکان هیچ پاسخ مشخصی از طرف نهادهای امنیتی به آنها داده نشد و این بی‌خبری موجب نگرانی بی اندازه خانواده او شده بود.”

آقای جوادی مبتلا به بیماری ریوی است و در حال حاضر پرونده او به دادگاه انقلاب شهرستان اردبیل ارجاع شده و در انتظار دادرسی است.

دولت حسن روحانی طی سال‌های اخیر بارها در شعارهای انتخاباتی و پس از روی کار آمدن دولت خود به حفظ حقوق شهروندان و رعایت منشور حقوق شهروندی تاکید داشته است اما با این حال این شعارها تنها در حد شعار مانده و هیچ‌کدام از وعده‌های وی محقق نشده است.