مرگ و مصدومیت ۸ کارگر در سایه فقدان ایمنی محیط کار

طی روزهای گذشته در سایه فقدان ایمنی محیط کار، ۱ کارگر کشته و ۷ کارگر دیگر نیز مصدوم شدند. ایران در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا مورخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶، در آخرین روز کاری سال نود و شش حادثه ناراحت کننده در پاریز سیرجان باعث مرگ جوان سی ساله پاریزی شد.

مسئول روابط عمومی اداره برق سیرجان با تایید این مطلب گفت: علی “اکبر جعفری برقکار اتفاقات برق پاریز حوالی ظهر روز دوشنبه در حال کار در یکی از میادین شهر پاریز بود که از بالای جرثقیل به پایین سقوط کرد”.

فاضل میدانی افزود: “این کارگر به بیمارستان امام رضا سیرجان منتقل و حوالی ساعت چهارده تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت پاره شدن چند عضو داخلی بدن و خونریزی زیاد جان خود را از دست داد”.

وی تصریح کرد: “چگونگی سقوط و علت پرت شدن این جوان از بالای جرثقیل به پایین نیاز به بررسی بیشتر داشته و باید مسئولان ایمنی اداره اظهار نظر کنند”.

مسئول روابط عمومی اداره برق ادامه داد: “مراسم تشییع پیکر این مامور اداره برق سیرجان که مجرد بوده، ظهر روز سه‌شنبه، در پاریز برگزار می‌شود”.
در اولین روز سال جدید رخ داد؛ مصدومیت ۷ کارگر در اثر انفجار در فولاد هرمزگان

به گزارش ایلنا مورخ ۲ فروردین ۱۳۹۷، انفجار آزمایشگاه منطقه ویژه فولاد هرمزگان، هفت مصدوم برجای گذاشت.

در اولین روز سال جدید، انفجار در آزمایشگاه منطقه ویژه فولاد هرمزگان، هفت نفر را راهی بیمارستان کرد.

این حادثه ساعت ۱۶ روز گذشته (اول فروردین) رخ داد و پس از آن ماموران امدادی به محل اعزام شدند.

سه نفر از مصدومان حادثه به صورت سرپایی در محل مداوا شدند و ۴ نفر نیز با توجه به شدت جراحت به بیمارستان محمدی بندرعباس منتقل شدند.

علت انفجار در آزمایشگاه فولاد، از سوی کارشناسان در حال بررسی است.