صدور حکم غیابی برای اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی

reza amiri

      رادیو پارس   ـ اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی که بامداد روز گذشته در فرودگاه امام خمینی تهران بازداشت شد٬، ماه‌ها پیش از ورود به کشور، به طور غیابی محاکمه و محکوم گردیده بود.

رادیو پارس  _به نقل از سحام، آقای گرامی مقدم در این حکم غیابی صادره، به ۵ سال حبس محکوم شده است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، پس از بازداشت در فرودگاه امام خمینی٬، به زندان اوین منتقل شده بود. وی ساعاتی پس از بازداشت در تماسی تلفنی با برادر خود، گفته بود که توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده است.

آقای گرامی مقدم پس از پلمپ دفتر حزب اعتماد ملی در انتخابات سال ۱۳۸۸، برای تحصیلات تکمیلی به هندوستان و مالزی رفت.

وی چند سالی است که از مشکل عدم بینایی مناسب شدیدا رنج می‌برد و بیم آن می رود که در دوران بازداشت، از دسترسی به درمان مناسب و تخصصی بی بهره گردد.

پیشتر محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضایی، در فروردین ماه گذشته گفته بود که “برخی افراد که در جریان فتنه ۸۸ در مظان اتهام بودند و به خارج از کشور گریخته بودند” در اسفند ماه گذشته “به صورت غیابی محاکمه و محکوم شده‌اند”.

با روی کار آمدن دولت حسن روحانی٫ امید برای بازگشت بسیاری از فعالین سیاسی که طی دوران پس از حوادث ۸۸ از کشور خارج شده بودند، پر رنگ شده بود. همچنین حسن روحانی طی یک دستور “کمیته‌ای برای بازگشت فعالان سیاسی خارج از کشور به ایران” تشکیل بود، اما عملا این دستور، با احکام قضایی صادره از سوی قوه قضائیه٬، با ابهام روبرو و عملا بی اثر گردید.

esmaeil gerami moghadam