پارکبانی و محرومیت از رانندگی؛ مجازات متفاوت راننده وانت جنجالی

۳ دقیقه و ۱۹ ثانیه فیلم، خودروی وانت سفید رنگ، کوچه‌ای تقریبا عریض، یک طرفه، قیطریه تهران. ۱۵ ماه قبل این فیلم در فضای مجازی منتشر شد و خیلی زود رسانه‌ها و سایت‌ها پیگیر جزئیات آن شدند. آنهایی هم که این فیلم را ندیده بودند در روزنامه ها، کانال‌ها و سایت‌ها خواندند. اما چیزی که در این میان خوانده نشد، مجازاتی بود که برای این پسر جوان یعنی راننده در نظر گرفته شد. مجازاتی که چند روز قبل از سوی قاضی پرونده صادر شد و پسر جوان حالا باید به خاطر اشتباهی که مرتکب شده آن را انجام دهد. با تکمیل تحقیقات، پرونده تصادف جنجالی به مجتمع عدالت ارسال شد. سید کیوان هاشمی، قاضی این پرونده، حکم جالبی را برای متهم جوان صادر کرد. از آنجا که قاضی پرونده می‌دانست که اگر راننده جنجالی مجازات مالی شود پدرش آن را پرداخت خواهد کرد و باتوجه به شرایط او که سابقه کیفری نداشته و تحصیلکرده بود، زندان را هم مناسب نمی‌دید. مجازاتی که برای پسر جوان در نظر گرفت دو ماه پارکبانی در محل حادثه و دو سال محرومیت از رانندگی بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایران، اگر شما هم می‌خواهید بدانید که مجازات پسر جوان چه بوده و یا اینکه یادتان رفته ماجرای این فرار جنجالی چه بوده است با ما همراه شوید. ما نه تنها صفر تا صد این فرار عجیب را بیان کرده ایم بلکه از مجازات خاص راننده وانت جنجالی را هم با خبر شدیم.

آزادی مشروط

با تکمیل تحقیقات راننده جنجالی وانت سفید رنگ با قرار وثیقه آزاد شد. او بعد از آزادی به سراغ راننده هایی رفت که به خودروی آنها آسیب زده بود و رضایت تک تک آنها را گرفت. اما این همه ماجرا نبود، هر چند پسر جوان موفق شده بود رضایت شکاتش را بگیرد اما به خاطر برهم زدن نظم عمومی از طریق رفتار نامتعارف همچنان متهم بود.

نخستین تصادف

ساعت ۳۰: ۱۵ دقیقه چهارشنبه ۱۴ مهر سال ۹۵، یکی از خیابان‌های فرعی، خیابان شریعتی بالاتر از پل صدر، اهالی راننده خودروی وانتی را دیدند که به جلو می‌رفت و هر خودرویی که در مقابلش قرار می‌گرفت را قلع و قمع می‌کرد. موضوع این حادثه خیلی زود به پلیس گزارش شد و راننده خودرو که پسر جوانی(دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی)بود بازداشت شد. پسر جوان در تحقیقات گفت: خودرو را پدرم برایم خرید تا با آن کسب درآمدی داشته باشم. لحظاتی قبل از آن تصادف جنجالی با خودروی پژو ۲۰۶ تصادف کردم. خودرو خسارت دیده بود و مقصر من بودم. از راننده خواستم برای اینکه سد معبر نکنیم و ترافیک بوجود نیاوریم صحنه تصادف را ترک کند و کمی جلوتر که چهار راهی بود بایستد. اما زمانی که به چهار راه رسیدیم، با خودم گفتم من مقصر هستم و باید جریمه خودرو را هم پرداخت کنم. آنجا بود که به ذهنم رسید از مهلکه فرار کنم تا خسارت خودروی پژو را ندهم.

تصادف جنجالی

اینطوری شد که پسر ۲۴ ساله پایش را به جای اینکه روی ترمز بگذارد روی گاز گذاشت و فرار کرد. راننده پژو ۲۰۶ هم که دید پسر جوان پا به فرار گذاشته تعقیب و گریز را آغاز کرد. هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که پسر جوان برای فرار از دست راننده پژو وارد خیابانی یک طرفه شد و از اینجا بود که ماجرا وارد مرحله‌ای تازه شد و پسر جوان به خاطر تصادف زنجیره‌ای که به بار آورد، مشهور شد. پسر جوان ادامه داد: وقتی وارد خیابان یک طرفه شدم تا از دست راننده پژو فرار کنم با خودروی سوناتایی تصادف کردم. به اولین خودرو که برخورد کردم خیلی ترسیدم و دیگر متوجه نشدم چکار می‌کنم. در خیابان یک طرفه به جلو رفتم و با ۷ یا ۸ ماشین برخورد کردم. اگر مردم متوقفم نمی‌کردند فرار و تصادف‌های من ادامه داشت.

مجازات عجیب

با تکمیل تحقیقات، پرونده تصادف جنجالی به مجتمع عدالت ارسال شد. سید کیوان هاشمی، قاضی این پرونده، حکم جالبی را برای متهم جوان صادر کرد. از آنجا که قاضی پرونده می‌دانست که اگر راننده جنجالی مجازات مالی شود پدرش آن را پرداخت خواهد کرد و باتوجه به شرایط او که سابقه کیفری نداشته و تحصیلکرده بود، زندان را هم مناسب نمی‌دید. مجازاتی که برای پسر جوان در نظر گرفت دو ماه پارکبانی در محل حادثه و دو سال محرومیت از رانندگی بود.

Facebook

Twitter

Google+

اشتراک گذاری