احضار سعید صادقی‌فر و مصطفی پروین به دادسرا

سعید صادقی‌فر و مصطفی پروین دو فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق از بابت اتهامات نامعلومی به شعبه دهم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید صادقی‌فر و مصطفی پروین به شعبه دهم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردبیل احضار شدند.

یک منبع آگاه به گزارشگر هرانا گفت: “در این ابلاغیه دلیل و عنوان اتهام قید نشده و تنها علت حضور این افراد دفاع از اتهام انتسابی نامعلوم عنوان شده است”.

این منبع در ادامه گفت: “طی روزهای اخیر روند ابلاغ احکام و احضار فعالین سیاسی و مدنی ترک (آذری) از طرف دستگاه قضایی تشدید شده است”.

پ‍یش‌تر سعید صادقی‌فر در جریان اعتراض به برنامه تلویزیونی فیتیله در تاریخ ۱۸آبان سال ۱۳۹۴ به‌ همراه تعدادی از فعالین ترک (آذری) دیگر دستگیر و پس از یک ماه بازداشت و با قرار کفالت ۲۰ میلیون تومانی آزاد شد. قاضی پرونده این شهروند اردبیلی را به سه ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر بدون هیچگونه تغییری تایید شد و او در ۲۰ اردیبهشت ماه سال گذشته با اتمام دوران محکومیت اش از زندان آزاد شد.

همچنین، مصطفی پروین نقاش و فعال ترک (آذری) که علاوه بر سوابق فعالیت مدنی بعنوان هنرمند پس از اخذ مجوزهای لازم قصد برگزاری نمایشگاه نقاشی داشت که در آبان ماه سال جاری خبر لغو مجوز برپایی این نمایشگاه را دریافت کرد.

لازم به ذکر است امروز هم دادگاه رسیدگی به اتهامات جمع دیگری از فعالان این منطقه در پرونده موسوم به قلعه بابک در دادگاه کلیبر برگزار می شود.