نتقاد نغمه عابدینی از دولت اوباما در پی مشخص نشدن وضعیت همسرش و توافق اتمی….

reza amiri

نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی، کشیش زندانی در ایران، و همچنین همسر رابرت لوینسون، مأمور بازنشسته اف‌بی‌آی که بر اساس برخی گزارش‌ها در ایران ناپدید شده، از این که دولت اوباما بدون در نظر گرفتن سرنوشت همسران‌شان تن به توافق هسته‌ای داده است انتقاد کردند.

به گزارش «محبت نیوز» در واکنش به توافق اتمی وین، نغمه عابدینی، همسر کشیش سعید عابدینی که در ایران زندانی است، و همچنین کریستین لوینسون، همسر رابرت لوینسون، مأمور بازنشسته اف‌‌بی‌آی که طبق بعضی گزارش‌ها در ایران ناپدید شده، از این که دولت اوباما بدون در نظر گرفتن سرنوشت همسران‌شان تن به توافق هسته‌ای داده انتقاد کردند.

به گفته رادیو اروپای ازادی رادیو فردا، خانم عابدینی روز سه‌شنبه گفت که در ماه ژانویه در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا ، از او خواسته است توافقی را که به آزادی همسرش نینجامد نپذیرد.

خانم لوینسون نیز از رهبران آمریکا خواسته است به موضوع ناپدید شدن همسرش «با همان اولویت و فوریتی که برای مذاکرات اتمی قائل بودند» بپردازند.

روزنامه واشینگتن پست پیش از این در گزارشی نوشته بود که مقامات آمریکایی در طی مذاکره اتمی با ایران بارها وضعیت امیر حکمتی، سعید عابدینی، جیسون رضاییان و رابرت لوینسون را پیش کشیده‌اند.

سارا حکمتی، خواهر امیر حکمتی، و علی رضائیان، برادر جیسون رضائیان، همزمان با مذاکرات اتمی در وین برای جلب توجه افکار عمومی به سرنوشت این دو زندانی، به این شهر سفر کرده بودند.

کشیش سعید عابدینی پس از بازگشت به ایران بازداشت شده و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به هشت سال زندان محکوم شده است.

در همین زمینه : کشیش ” سعید عابدینی ” به ۸ سال زندان محکوم شد !

رابرت لوینسون، مامور پیشین پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در مارس سال ۲۰۰۷ زمانی که به جزیره کیش رفته بود، ناپدید شد.

جیسون رضائیان، خبرنگار ایرانی‌تبار روزنامه آمریکایی واشینگتن ‌پست، نیز از تیرماه سال گذشته در بازداشت به سر می‌‌برد.

امیر حکمتی در سال ۲۰۱۱ در حالی ‌که به گفته خود برای دیدار با مادربزرگش به ایران رفته بود، بازداشت و به اتهام‌های «جاسوسی» و «همکاری با کشورهای متخاصم» ابتدا به اعدام محکوم شد، اما این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال زندان کاهش پیدا کرد.