منابعی در نیروهای مسلح آمریکا فاش کردند که پنتاگون طرحی برای حمله پیش‌دستانه علیه کره شمالی را آماده کرده است تا هرگونه اقدام این کشور برای شلیک موشک را ناکام بگذارد

. شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی می گوید: طرح پنتاگون شامل حمله هوایی با استفاده از بمب افکن‌های B-1B لانسر است که طبق برنامه از پایگاه هوایی اندرسون در جزیره گوآم به پرواز در می‌آیند و بیش از ۲۰ نقطه حساس از جمله پایگاه‌های شلیک موشک به عنوان هدف برای آنها تعیین شده…

کلمه- گروه بین‌الملل: کره شمالی بحرانی بین المللی است که در طول سال ها قدرت های بزرگ تلاشی برای حل آن پیدا نکردند، بحرانی که در ماه های اخیر به غده ای بدخیم تبدیل شده و حالا پنتاگون آماده حمله به این کشور شده است.

منابعی در نیروهای مسلح آمریکا فاش کردند که پنتاگون طرحی برای حمله پیش‌دستانه علیه کره شمالی را آماده کرده است تا هرگونه اقدام این کشور برای شلیک موشک را ناکام بگذارد. شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی می گوید: طرح پنتاگون شامل حمله هوایی با استفاده از بمب افکن‌های B-1B لانسر است که طبق برنامه از پایگاه هوایی اندرسون در جزیره گوآم به پرواز در می‌آیند و بیش از ۲۰ نقطه حساس از جمله پایگاه‌های شلیک موشک به عنوان هدف برای آنها تعیین شده است.

ظاهرا پنتاگون تنها منتظر دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکاست تا به کره شمالی حمله کند.

کشورهای بزرگی چون چین و روسیه در طی سال ها با وجود حمایت های مداوم تلاشی برای به مذاکره کشاندن این کشور انجام ندادند.

در پی بالا گرفتن تنش میان ایالات متحده و کره شمالی، روز گذشته پیونگ‌یانگ اعلام کرد که طرحی برای حمله به جزیره گوآم متعلق به آمریکا در دست بررسی دارد.
جزیره گوآم که نزدیک‌ترین نقطه از خاک ایالت متحده به کره شمالی محسوب می‌شود، محل استقرار یکی از استراتژیک‌ترین پایگاه‌های هوایی آمریکا است که وظیفه اصلی پشتیبانی عملیات در شبه جزیره کره را در گذشته و حال بر عهده داشته است.

بر اساس گزارش ها کره شمالی ظاهرا موفق به تولید کلاهک‌های هسته‌ای کوچکی شده که می‌توانند بر روی موشک‌های بالستیک نصب شوند. در صورت صحت داشتن این خبر، نقاطی از اروپا و آمریکا نیز در تیررس موشک‌های قاره‌پیمای این کشور خواهند بود. خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه “واشنگتن پست” گزارشی از تحولات و دستاوردهای اتمی کره شمالی منتشر کرده است. با توجه به افزایش تنش بین کره شمالی و ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه یعنی ژاپن و کره جنوبی، خبر ساخت یک کلاهک کوچک هسته‌ای توسط کره شمالی، خبری نگران کننده است.

رهبری کره شمالی مدعی است که تا کنون ۵ بار اقدام به آزمایش هسته‌ای کرده است. کارشناسان نظامی آمریکا بر اساس اطلاعاتی که توسط سازمان مخفی نظامی خود به دست آورده‌اند، می‌گویند، کره شمالی موفق به تولید کلاهکی هسته‌ای شده که از منظر قدرت با بمب هسته‌ای که آمریکا در سال ۱۹۴۵ در ناکازاکی پرتاب کرد، برابری می‌کند. کره شمالی از جمله در روز ۹ سپتامبر سال ۲۰۱۶ اقدام به یک آزمایش اتمی کرده بود.

به گزارش دویچه وله، روزنامه واشنگتن پست خبر ساخت این کلاهک‌های هسته‌ای کوچک توسط کره شمالی را به نقل از سازمان مخفی نظامی آمریکا اعلام کرده است. سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا DIA در گزارش خود اعلام کرده است که سرعت پیشرفت فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی بیش از برآوردها و ارزیابی‌ها بوده است.

ژاپن و کره جنوبی نیز به موازات آمریکا نگران آزمایش‌های اتمی و موشکی کره شمالی هستند. این دو کشور نیز از سوی رهبری کره شمالی بارها تهدید شده‌اند.
اوایل ماه ژوئیه کره شمالی اقدام به آزمایش موشک جدیدی به نام هواسونگ‌ ۱۲ کرد که بنا بر ارزیابی کارشناسان نظامی آمریکا برد آن ۶۷۰۰ کیلومتر است. به این ترتیب، این موشک می‌تواند نقاطی در ایالت آلاسکای آمریکا را هدف قرار دهد.

به گزارش رویترز، استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل گفت: دبیرکل سازمان ملل به شدت نسبت به شرایط کنونی و افزایش لفاظی‌های خصمانه میان آمریکا و کره شمالی به شدت نگران است. دبیر کل سازمان ملل از تعهد شورای امنیت در قطعنامه تحریم ها برای دستیابی به راه حلی مسالمت آمیز، دیپلماتیک و سیاسی برای بحران شبه‌جزیره کره استقبال می‌کند.

سئول: آماده پاسخگویی هستیم

ارتش کره جنوبی امروز (پنج‌شنبه) تأکید کرد بیانیه‌های اخیر کره شمالی در رابطه با حمله به قلمرو آمریکا در گوآم چالشی برای سئول و ائتلاف آمریکا-کره جنوبی است.
به گزارش ایسنا، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در کنفرانس خبری گفت:‌ سئول آماده است تا در برابر هر گونه اقدام تحریک آمیز کره شمالی واکنش فوری نشان دهد اگرچه ارتش در حال حاضر شاهد هیچ اقدام غیرمعمولی درکره شمالی که آن را تحریک‌آمیز تلقی کند، نیست.

در همین حال ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن نیز امروز در اظهاراتی به خبرگزاری کیودو گفت: توکیو می‌تواند به صورت قانونی موشک کره شمالی را که به طرف گوآم حرکت می‌کند رهگیری کند. او در جریان سخنرانی در یکی از کمیته‌های مجلس عوام ژاپن گفت: این اجازه به توکیو داده شده که اگر تهدید جدی را در رابطه با ژاپن احساس کرد می‌تواند موشکی را که به طرف قلمرو آمریکا در اقیانوس آرام در حرکت است هدف بگیرد؛ اظهاراتی که تأکیدی مجدد برموضع دولت ژاپن است.

این در حالی است که کارشناسان می‌گویند ژاپن در حال حاضر توانایی ساقط کردن موشکی را که بر فراز قلمرواش به طرف گوآم در حرکت است، ندارد.

روسیه: خویشتنداری کنید

در همین حال واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: گزینه نظامی هیچگاه راه حل نیست. خواست جدی ما این است که آمریکا خویشتن داری کند و از هرگونه اقدامی که باعث تحریک طرف دیگر برای انجام اقدامی خطرناک شود، خودداری کند.

نبنزیا همچنین خواستار گفتگو برای حل این مشکل شد و گفت: ما باید روی یک راهبرد کار کنیم و باید طرف ها را وارد یک گفتگوی سیاسی کنیم. روسیه و چین اکنون بیش از یک ماه است که پیشنهاد خود را ارائه کردند. ما فکر می کنیم که درخواستی که برای گفتگوی سیاسی و کاهش تنش‌ها کردیم ، اکنون نمود بیشتری دارد.