احضار نسیم صادقی به دادگاه انقلاب تبریز

 نسیم صادقی، شهروند تبریزی که در پی حضور در یک تظاهرات اعتراض آمیز در سال ۹۵ دستگیر و متهم به اقدام علیه امنیت ملی شده بود برای طی روند قضایی به شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهر تبریز احضار شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب شهر تبریز طی تماسی با خانم “نسیم صادقی” خواسته است تا روز شنبه مورخ ۲۴ مردادماه سال جاری در محل شعبه ۱ دادگاه انقلاب این شهر برای رسیدگی به اتهامات مطروحه حضور به هم رساند.

خانم صادقی در ۷ مرداد ۹۵ پس از حضور در تظاهرات خیابانی در اعتراض به مطالب جنجالی روزنامه استانی طرح نو به همراه دهها شهروند معترض دیگر دستگیر شد.

شعبه ۷ بازپرسی دادگاه انقلاب خانم صادقی را به اقدام علیه امنیت ملی از طریق “تبلیغ علیه نظام” متهم و تفهیم اتهام کرد.
این شهروند تبریزی بعد از سپری کردن مدت ۵ روز بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز با تودیع قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی امکان آزادی موقت تا زمان برگزاری دادگاه یافت.
لازم به یادآوری است در شماره ۸۶۸ روز چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ نشریهٔ طرح نو که به تازگی تبدیل به روزنامه شده بود در مطلبی از قول پهلوانان شاهنامه فردوسی عبارتی توهین آمیز نسبت به ترکها را با تیترهفت خوان رستم به چاپ رساند.
در روز های سه شنبه و پنج شنبه ۷ مرداد شهرهای مختلف ترک نشین از جمله زنجان، مراغه، تبریز، ارومیه، اردبیل، خوی، شاهد تجمع‌های متعدد اعتراضی به این مطلب بودند و تعداد زیادی از شهروندان معترض نیز از این رهگذر بازداشت شدند.