داروی 2300 بیمار در زاهدان قطع شد

 

همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر داروی تعدادی از مراکز ترک اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان قطع شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از تیترشهر، همزمان با روزجهانی مبارزه با مواد مخدر داروی تعدادی از مراکز درمان اعتیاد قطع شده است. علت این اقدام دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گویا عدم ثبت مشخصات بیماران از سوی این مراکز در سامانه آیداتیس عنوان شده است.
در همین خصوص اما باید گفت که با وجود هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر قطع داروی این دست مراکز درمانی، تنها دانشگاه زاهدان است که به قطع دارو مبادرت کرده و سهمیه جدید مراکز درمانی را در اختیار آنها قرار نداده است.

مطابق اخبار رسیده از زاهدان، از روز شنبه تاکنون داروی ۶ مرکز قطع و پیش بینی می شود تا ۲ هفته آینده داروی ۱۴ مرکز دیگر نیز قطع شود.

این مراکز بیش از ۲۳۰۰ بیمار را در زاهدان تحت پوشش خود دارند و با این اقدام خطر بازگشت به اعتیاد بیماران را تهدید می کند.
باید توجه داشته باشیم که قطع داروی مراکز به عنوان تنبیه نامناسی برای مراکزی که نسبت به ثبت نام در سامانه ایداتیس نکرده اند در نظر گرفته شده بیش از آنکه ضرر آن متوجه مراکز درمانی شود، متوجه بیماران خواهد بود.
بسیاری از این 2300 بیمار بنا به دلایل مختلف به مراکز درمانی دیگر مراجعه نکرده و بعد از خماری ناشی از نرسیدن متادون و شربت تریاک، رو به استفاده مجدد از مخدر ها می کنند.