? پایان موفقیت‌آمیز ۵۲ روز اعتصاب غذا؛ حکم تبرئه خواهران آتنا دائمی صادر شد

در پنجاه و پنجمین روز از اعتصاب غذای آتنا دائمی ٬حکم تبرئه خواهران آتنا دائمی صادر شد.

آتنا دائمی، فعال حقوق کودکان که در بند زنان زندان اوین در حال تحمل حبس ۷ سال حبس خود است در اعتراض به پرونده‌سازی و صدور حکم برای خواهرانش از تاریخ ۱۹ فروردین اقدام به اعتصاب غذا کرده بود. خانواده خانم دائمی ضمن تایید این خبر اعلام کرد که خواهران آتنا با نشان دادن حکم تبرئه خود به او در زندان اوین، از وی خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶، دادگاه تجدید نظر خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) در شعبه ۴۸ تجدیدنظر استان به ریاست قاضی میراحمدی برگزار شد. خانم دائمی پس از دادگاه گفته بود: «اعتصاب را تا دادگاه ادامه می‌دهم و تا صدور حکم تبرئه دست از اعتصاب غذا نخواهم کشید.»

طی روزهای گذشته دادگاه تجدید نظر برای این پرونده تشکیل شد که البته این زندانی سیاسی به دلیل وضعیت وخیم جسمانی نتوانست در دادگاه حضور پیدا کند.

پیش‌تر شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس، هر یک از خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد. بر اساس این حکم، محکومیت انسیه و هانیه دائمی به مدت یک‌سال تعلیق شده است.

آتنا دائمی در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٣ در دادگاهی به ریاست مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به دلیل فعالیت‌های مدنی مسالمت آمیز، «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٧ سال حبس تقلیل یافته است.