رضا ملک بازداشت شد

 روز شنبه هفته جاری، رضا ملک زندانی امنیتی سابق، توسط پلیس امنیت بازداشت و به بند چهار زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا ملک، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، با عزیمت ماموران پلیس امنیت به منزل مادری اش بازداشت شد و پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی اش به زندان اوین منتقل شد.

منابع نزدیک به آقای ملک به گزارشگر هرانا گفتند، این بازداشت با دستور بازپرس نصیرپور به اتهام توهین به رهبری و تشویش اذهان عمومی صورت گرفته و نامبرده پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است. آقای ملک هم اکنون در بند چهار زندان اوین به سر می برد.

لازم به یادآوری است آقای ملک پیش از این نیز سابقه بازداشت هایی را دارد، وی که از جمله مسئولان سابق وزارت اطلاعات است به دلیل افشای برخی از زوایای قتلهای زنجیره‌ای واقع در پاییز ۱۳۷۷، از ۱۲ تیرماه ۱۳۸۰ تا فروردین ماه ۱۳۹۳ حدود ۱۳ سال در زندان به سر برد.

آقای ملک در سال ۹۱ در حالی که همچنان در زندان به سر می برد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به تحمل یک سال زندان دیگر و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

اتهامات آقای ملک در این پرونده “تبلیغ علیه نظام” و” نشر اکاذیب، از طریق “انتشار فیلم از داخل زندان اوین” عنوان شده است.

رضا ملک پس از آزادی به مشارکت در فعالیت های مدنی روی آورد، از جمله آنها شرکت در تجمعات اعتراضی صلح آمیز بود.

آخرین بازداشت آقای ملک مربوط به صبح روز شنبه ۳۰ آبان ۹۴ است که به همراه جمعی از فعالین مدنی به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی در مقابل زندان اوین و ساختمان دنا بازداشت و اندکی بعد با قید کفالت آزاد شد.