هاشم خواستار: “همکاران فرهنگی از تجمع اعتراضی معلمان در ۳۱ تیر حمایت کنید

«هاشم خواستار» درباره فراخوان دعوت “فرهنگیان” به شرکت در “تجمع اعتراضی معلمان سراسر کشور” در حمایت از «اسماعیل عبدی» و معلمان در بند گفته: “همکاران فرهنگی از تجمع اعتراضی معلمان در ۳۱ تیرماه حمایت کنید.”

«هاشم خواستار» نماینده‌ی معلمان در «کانون صنفی فرهنگیان خراسان» است که به تازگی از زندان آزاد شده است. او در گفت‌وشنودی با «سعید اوحدی» در «رادیو فرهنگ»، گفته: “این گرگ سال‌هاست که با گله آشناست همکاران فرهنگی بیایید از تجمع ۳۱ تیرماه مقابل ساختمان مجلس، در اعتراض به دستگیری‌های اخیر (علیرضا هاشمی، علی‌اکبر باغانی و اسماعیل عبدی) که آخرینش نخواهد بود، حماسه‌ای دیگر بسازیم تا سندی دیگر برای تاریخ از حکومت جهل و خرافات باقی بماند.”

۱۰۴۴۰۹۴۴_۱۶۱۶۶۱۲۱۶۵۲۷۰۰۴۳_۱۱۵۶۴۷۴۴۴۳۰۶۶۲۲۲۳۴۱_n«اسماعیل عبدی» دبیرکل «کانون صنفی معلمان ایران»، روز شنبه ۶ تیرماه ۱۳۹۴، به دنبال مراجعه به دادسرای اوین جهت پیگیری علت ممنوع‌الخروجی پس از ساعت‌ها بازجویی بازداشت شد. او پیش‌تر سابقه بازداشت داشته و در آخرین دستگیری، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. این معلم دربند در اردیبهشت‌ماه سال جاری، هم‌زمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، احضار شد. عدم اجرای حکم حبس وی منوط به استعفای او از هیات مدیره «کانون صنفی معلمان» شده بود، که این استعفا مورد قبول هیات مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

«رسول بداغی» (بداقی)، عضو هیات مدیره «کانون صنفی معلمان ایران» حکم ۶ سال زندان خود را در زندان رجایی شهر می‌گذراند. او در ۱۰ شهریورماه ۱۳۸۸، پس از احضار به اداره «آموزش و پرورش اسلامشهر» بازداشت و به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از فعالیت‌های اجتماعی محکوم شد. این معلم زندانی در تمام مدت محکومیت خود حتی یک ساعت نیز مرخصی نداشته است. براساس آخرین اظهارات مسوولان زندان رجایی شهر کرج، «رسول بداغی» باید در ۱۳ مردادماه ۱۳۹۴، آزاد شود.

«علیرضا هاشمی»، دبیرکل «سازمان معلمان ایران»، در سال ۱۳۸۹ به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۵ سال زندان محکوم شد، اما هیچ‌گاه برای گذراندن حکم احضار نشده بود. او سرانجام در ۳۰ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، در تهران دستگیر شد و برای گذراندن محکومیت خود به زندان رفت. گفته شده “مسوولان در پی تظاهرات گسترده معلمان با خواست افزایش مزد در جلوی مجلس در تهران و جلوی اداره‌های آموزش و پرورش در بسیاری از شهرها در اسفندماه ۱۳۹۳، تصمیم به اجرای حکم او گرفته‌اند.”

۱۱۷۴۲۷۱۲_۱۶۱۶۶۱۲۲۰۱۹۳۶۷۰۶_۷۰۷۹۸۲۳۶۱۸۸۳۳۱۳۱۲۶۲_n«علی‌اکبر باغانی» نایب رییس هیات مدیره «کانون صنفی معلمان ایران»، پس از حضور او در ۴ خردادماه ۱۳۹۴، در «دادسرای زندان اوین»، جهت اجرای حکم بازداشت و به زندان «رجایی شهر کرج» منتقل شد. گفته شده “پیش از این در طول اعتراضات ماه‌های اخیر معلمان در ایران، اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان، بارها تهدید به اجرای حکم شده بودند که در نهایت، حکم آقای باغانی در پی آن اجرایی شده است.”

«علی‌اکبر باغانی» دبیرکل پیشین و نایب رییس فعلی کانون، در تیرماه ۱۳۸۹، توسط «قاضی پیرعباسی» به تحمل یک سال حبس در «زندان قزل‌حصار» و دو سال تبعید به «زابل» محکوم شد. او علاوه بر این، حکم ۵ سال حبس تعلیقی مربوط به سال ۸۵ و تجمعات معلمان در آن سال را نیز در پرونده خود دارد. این در حالی است که از صدور حکم تجدید نظر آن، ۴ سال سپری شده است.

Hashem khastar-kampain.info